Verslag2 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Robbert Weijden - WaarBenJij.nu Verslag2 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Robbert Weijden - WaarBenJij.nu

Verslag2

Blijf op de hoogte en volg Robbert

21 Januari 2015 | Thailand, Chiang Mai

Hier weer even een korte update,ditmaal vanuit Noord-Thailand!

Vanaf Bangkok hebben Tim en ik de trein naar Ayutthaya genomen! Dat was een ontzettend leuke ervaring! Niet alleen vanwege het uitzicht, de medepassagiers en de werking van het openbare vervoer, maar ook vanwege de poging tot oplichting. Gelukkig hadden we het snel genoeg door en hebben we slechts 15 Bath (ca. 50 eurocent) betaald voor onze treinreis van 2 uur!

Ayutthaya is een mooie plaats waar veel toeristen alleen stoppen voor een paar uur om de tempels te bekijken. Wij besloten om er ook te overnachten. Dat was een schot in de roos! We hadden een mooi hotel met zwembad. Dat was geen overbodige luxe gezien de temperatuur van 30 graden! Uiteraard hebben we ook de tempels bezocht (met de fiets), dit was zowel mooi als indrukwekkend! Verder hebben we ons vooral onder de lokale bevolking begeven op de verschillende marktjes.

Vervolgens zijn we per nachtbus naar Chiang Mai getrokken. Zo'n bus voelt toch een beetje aan als een "ouderwets" schoolreisje. Al dachten onze Aziatische mede passagiers hier misschien anders over;)

Totaal niet uitgerust kwamen we in Chiang mai aan en hebben we vooral rustig aangedaan en een jungletocht van 3 dagen geboekt.

De jungletocht: was in één woord: geweldig!

Onze groep bestond uit een internationaal "spannend" gezelschap: Amerika, Rusland, Engeland, Italië, Roemenië, Slowakije, Zwitserland en twee Dutchies.

We werden 's ochtends vroeg opgehaald om achterin een pick-up truck naar de bossen te rijden. Tussendoor gestopt voor de nodige bevoorrading.

Onze eerste stop betrof een olifantenverzorgingspark. Hier hebben we de olifanten gewassen en een banaantje te eten gegeven. Na een uur betrokken we weer.

Aangekomen in de bossen trokken we direct de jungle in. Enkele uren en vele smalle en vooral stijle paden later kwamen we aan in ons kamp. Dit kamp bestond uit een paar huisjes van een lokaal gezin. Met onze groep deelde we één slaaphut.

Vervolgens was het tijd om hout te sprokkelen voor het kampvuur en vallen te zetten om eten (ratten en eekhoorns) te vangen.

Na een eerste rijstmaaltijd met een paar biertjes, was het tijd om in de jungle te kijken of we onszelf met een toetje konden belonen... Dit was het geval! We hadden twee ratten gevangen. Tevens kwamen we een plaatselijke slang tegen. De ratten gingen schoongemaakt op de gril. Dit smaakte nog best lekker ook!

Een zeer koude nacht en een prima ontbijtje aan het kampvuur later, trokken we opnieuw de jungle in voor het vervolg van onze tocht! Na enkele uren lopen, kwamen we aan in kamp2. Tijdens de jungletocht kwamen we overigens nog een tarantula tegen. Het tweede kamp bevond zich in een iets groter dorpje. Gelukkig was in dit kamp wel een douche mogelijkheid! De avond bestond uit kippen kopen, kippen slachten, kip eten en vooral heel veel leuke kampvuur gesprekken.

De derde dag zijn we opnieuw te voet begonnen. Om vervolgens per jeep naar de rivier te worden gereden om daar te gaan raften op vlotten van bamboe. De trip werd afgesloten met een heerlijke duik in het koude water onder de waterval!

Kortom, een super gave trip!

Morgen trekken we door naar het hippie dorp Pai om vervolgens richting Laos koers te zetten!

• 21 Januari 2015 - 11:52

Gerda:

Klinkt allemaal ontzettend gaaf! Wat mooi om te doen. Veel plezier nog en lekker genieten.

• 21 Januari 2015 - 14:35

Henk:

Ha Robberto....als ik dit tik lig jij al te maffen denk ik.
    Mooi man die verhalen en leuk die ervaringen!!!!
    Je dagboek is al 177 x bekeken....wist niet dat jij zoveel vrienden had...ha ha.
    En....je blijft een echte Hollander.....50 cent voor een treinreis van 2 uur....je moet je schamen!
    Geen trekking gedaan met olifanten daar in Chiang Mai? En....de massages zijn (waren) daar top!
    Leuk die foto's....we blijven je volgen!
    Veel plezier nog en tot later!!!!!

Groet Henk

• 21 Januari 2015 - 16:32

Annie:

Wat leuk wat je allemaal mee maakt, mooie foto's.
    Dus ik kan mijn menu thuis aanpassen als je bij ons komt eten.;)
    Groetjes mama

• 21 Januari 2015 - 19:35

Bussummerweg:

Hi Robbert,
    Wat een super ervaring allemaal!
    Je weet dat je bij ons ook waterkonijn gratis kan komen afhalen hè?
    Of ie ook zo smakelijk is.....
    Goede trip door naar Laos, liefs van de van W's

• 24 Januari 2015 - 12:25

Ageeth:

Ha die Robbert, Wat leuk om ons zo op de hoogte te houden. Hoewel ik het allemaal met een gevoel van heimwee krijg. Wat een geweldig land is het toch! Geniet er nog maar lekker van. En maak nog maar veel geweldige dingen mee en hou ons op de hoogte.
    Groetjes Ageeth